Dieta indywidualna – skuteczny sposób na schudnięcie

Zdrowa dieta to podstawowy element odchudzania. Wprowadzenie zmian w swoim sposobie odżywiania to pierwszy, bardzo ważny krok na drodze do poprawy swojej sylwetki. Wiemy jednak, że rozpoczynanie diety bywa bardzo trudne i stresujące. Jak zatem można zaplanować swoją dietę? O czym pamiętać?

Dlaczego tyjemy?

Zanim zaplanujemy swoją dietę, warto zrozumieć, co sprawia, że tyjemy lub chudniemy. W rzeczywistości istnieje kilka powodów, dlaczego tyjemy: dodatni bilans kaloryczne, spowolniony metabolizm, regularne przejadanie się, spożywanie dużej ilości produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Czasem przeszkodą w chudnięciu są ukryte choroby. Najczęściej jednak głównym powodem jest dodatni bilans kaloryczny i niezdrowa dieta. Aby tego uniknąć, zdrowa dieta indywidualna nie powinna zawierać: słodyczy, fast foodów, białego pieczywa, tłustego mięsa i wysokoprzetworzonych produktów. W procesie odchudzania, szczególnie na jego początku, zaleca się również zmniejszenie spożycia węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym. Najłatwiejszym sposobem na zmianę swoich nawyków jest skorzystanie z oferty cateringowego, którą jest dieta pudełkowa.

Jakie produkty wybierać na diecie?

Podstawową grupą produktów, które konieczne muszą się znaleźć w naszej diecie, są produkty zawierające białka. Jest ono kluczowym składnikiem odżywczym, ułatwiającym odchudzanie i budującym tkanki organizmu. Białka mają złożoną budowę, dlatego są trawione dłużej (dlatego po spożyciu białka jesteśmy bardziej nasyceni). Białko powinno stanowić ok. 20-30% kalorii w naszej diecie. Ich najlepszymi źródłami są jaja, chude mięsa, ryby, nabiał oraz rośliny strączkowe. Głównym źródłem energii organizmu są węglowodany i to one powinny stanowić największą część naszej diety (ok.50-60%). Trzeba jednak pamiętać, że węglowodany mogą być naszym przyjacielem lub wrogiem. Najważniejsze jest źródło, z którego je dostarczamy. Aby nie narażać swojego organizmu na duże wahania poziomu cukru i napady głodu, powinniśmy wybierać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Są nimi np. produkty zbożowe, warzywa oraz część owoców. Nie można również zapominać o zdrowych tłuszczach, które znajdziemy np. w orzechach, nasionach, olejach roślinnych i tłustych rybach. Nie każdy może jednak samodzielnie przygotowywać swoje posiłki. W takich sytuacjach może nam pomóc catering dietetyczny Warszawa, czyli dieta pudełkowa.

Popularne mity, na które trzeba uważać

Jednym z największych mitów jest mit o istnienie „magicznej” diety, która pozwala schudnąć z niektórych części ciała. Chudnięcie z wybranych części ciała niestety nie jest możliwe. Nie ma takiej diety, która mogłaby poprawić tylko określone części ciała. Rozwiązanie problemu dużych ud i brzucha jest możliwe tylko przy całkowitej utracie wagi. Jeśli chcemy zmniejszyć talię i biodra w stosunku do ogólnych proporcji sylwetki, skuteczne będą przede wszystkim ćwiczenia fizyczne oraz różne zabiegi kosmetyczne. Drugim mitem jest stwierdzenie „przed 12 rokiem możesz jeść wszystko, a po 18 nie powinniśmy jeść niczego”. Zalecenia ograniczania jedzenia po 18 nie ma naukowego uzasadnienia. Lekka kolacja nie jest przeciwwskazana, chociaż dla spokojnego snu ostatni posiłek powinien być 3-4 godziny przed snem. Co do stwierdzenia, że ​​można jeść tyle, ile chcemy do 12, to również nie jest to prawdą. Głównym czynnikiem decydującym o zmianach w naszej wadze jest bilans kaloryczny. Kiedy jest ujemny, wtedy chudniemy, natomiast kiedy jest dodatni, wtedy tyjemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here